29 Şubat 2016 Pazartesi

CUPCAKE TARİFİ

CUPCAKE

Herkese yeniden merhaba. Hafta sonu yaptığım ve yiyenlerden çok güzel tepkiler aldığım cupcake tarifini paylaşmak istedim. Görselliğiyle karnınızı doyuracak bir tatlı oldu.


Kek için malzemeler; 3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1.5 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
aldığı kadar un(normal kek kıvamında olacak)
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilin

Kreması için malzemeler;1 paket toz
krem şanti
3 yemek kaşığı pudra şekeri
200 gram labne peyniri
1 paket vanilin

Hazırlanışı;Öncelikle keki hazırlıyoruz. Yumurta ve şekeri iyice çırpıp süt ve sıvıyağı ekleyin. Un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin. Vanilini de ekledikten sonra normal bir kek kıvamında kıvam elde etmiş olmalısınız. Hazırladığınız keki cupcake kaplarına yarısına gelecek şekilde doldurun. 170 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirin(içinin pişip pişmediğini öğrenmek için kürdan batırarak bakabilirsiniz).

Diğer bir tarafta krema malzemelerinin hepsini mikser yardımıyla çırpın. Fırından çıkarıp soğumasını beklediğiniz keklerin üzerine sıkma torbası yardımıyla sıkın. Üzerine benmari usulü erittiğiniz çikolatayı dökün. Ben üzerine Dr.  Oetker'in pasta süsünden serptim ve fındıklı çikolata koydum. Süsleme işi size kalmış çilekle, muzla ya da soslarla süsleyebilirsiniz.

Bir de şuraya bir not iliştireyim, cupcake kaplarını büyük marketlerde bulabilirsiniz ama eminönüne uğrarsanız oradan çok daha ucuza alabilirsiniz. Ben 100 tanesini 8 liraya almıştım. Bunun dışında sıkma torbası gibi diğer gerekli şeyleri de bulabilirsiniz. 

Tarif bana ait değil internetten buldum, beğendim ve paylaşmak istedim. Şimdiden afiyet olsun (:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder